Celem konferencji jest krytyczna refleksja na temat społecznego i gospodarczego znaczenia wyszukiwarki Google jako dominującego podmiotu w jego społecznym i humanistycznym wymiarze.
Konferencja będzie okazją do wymiany poglądów reprezentowanych przez krajowe i zagraniczne ośrodki naukowe, zajmujące się problematyką nowych mediów, dziennikarstwa, transhumanizmu, robotyzacji, korporacyjnej kolonizacji, agregacji danych, treści i audytoriów, marketingowego wymiaru nowych mediów oraz problematyki wykluczenia cyfrowego.
Konferencja jest kontynuacją cyklu „Lustro Mediów”. Pierwsza edycja pod hasłem „Facebook. Lustro mediów” została zorganizowana w 2015 roku.
Organizatorzy Konferencji:
Instytut Kultury, Uniwersytet Jagielloński
Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa, Uniwersytet Gdański
Europejskie Centrum Solidarności
Pomorski Instytut Naukowy imienia Profesora Brunona Synaka