Tematem Konferencji jest Google, a skłania nas do jej zorganizowania potrzeba krytycznej refleksji nad fenomenem organizacji, której humanistyczny i gospodarczy wymiar wykracza poza granice dyscyplin naukowych tradycyjnie wymienianych w kontekście badań mediów.
Google, jako część Alphabetu, jawi się z naukowej perspektywy jako wielowymiarowy podmiot: źródło wiedzy i informacji, dominujący podmiot rynkowy, ośrodek sprawowania władzy, organizacja zarządzająca unikatowym algorytmem, kodem i protokołem oraz, najczęściej, jako wyszukiwarka – element korporacji gromadzącej unikatowe pod względem zakresu i zasięgu bazy informacji o ludzkich zachowaniach oraz danych personalnych.
Tym i innym zagadnieniom związanym z Google pragniemy poświęcić Konferencję, na którą zapraszamy naukowców z krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych, zajmujących się zarządzaniem mediami, komunikacją społeczną, obszarem digital humanities, krytyczną teorią mediów, a także bazami danych w nowych mediach, robotyzacją, agregacją treści i audytoriów oraz kulturowym i marketingowym wymiarem Google.
Konferencja jest wspólnym przedsięwzięciem Instytutu Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytutu Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, Europejskiego Centrum Solidarności oraz Pomorskiego Instytutu Naukowego im. Profesora Brunona Synaka.
dr hab. Jan Kreft, Uniwersytet Jagielloński
prof. zw. dr hab. Bogusław Nierenberg, Uniwersytet Jagielloński
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |